FAQ

 

  • Jak pracujecie, jaki jest styl Waszej fotografii?
    Jesteśmy dyskretni. Im mniej nas widać, tym mniej zwracamy na siebie uwagę i tym lepiej i łatwiej jest nam zatrzymać na zdjęciach naturalne reakcje podczas całego dnia Ślubu. Styl naszej pracy to połączenie reportażu, dokumentu z fotografią portretową w stylu glamour oraz fotografią detali. Na naszych fotografiach staramy się w pierwszej kolejności pokazać prawdziwe emocje, radość, miłość, relacje rodzinne, ale też to wszystko co z pozoru niewidoczne dla oka i czego w natłoku wydarzeń możecie nie zauważyć. Fotografujemy w swój unikalny sposób. Styl jaki prezentujemy na stronie wypracowaliśmy przez kilka lat pracy na ślubach i sesjach. Wybierając nas wybieracie fotografów, którzy pokażą Wasz Dzień Ślubu swoimi oczami. To będzie nasza Wizja Waszego dnia, nasze postrzeganie każdej sytuacji i wyłapywanie z niej tych pięknych niuansów, które potem możecie oglądać na zdjęciach. Oczywiście w dniu ślubu musi się znaleźć miejsce dla zdjęć formalnych – nie odmówimy Wam takich :) Mamy tu głównie na myśli: zdjęcia portretowe, grupowe, zdjęcia z przyjaciółmi i rodziną. Staramy się nie rzucać w oczy, wtapiać w tłum, dzięki czemu łatwiej będzie Wam zaakceptować naszą obecność i otworzyć się :)
  • Czy istnieje możliwość wynajęcia 1 fotografa zamiast dwóch i jaki ma to wpływ na cenę?
    Zazwyczaj pracujemy we dwójkę (Aga + Maciuś). Istnieje szansa, aby na ślubie pracował jeden z fotografów. Napiszcie do nas w tej sprawie. Zobaczymy co da się zrobić w tej sprawie.
  • Czy pracując we dwójkę jedno z Was jest głównym fotografem a drugie tzw. asystentem?
    Absolutnie nie :) Oboje (Aga z Maciejem) jesteśmy fotografami głównymi. Każdy z nas od początku do końca pracuje tak, aby przynieść z całego dnia ślubu kompletny materiał (wyjątkiem jest tu tylko etap przygotowań – jeśli ubieracie się w dwóch różnych lokalizacjach, siłą rzeczy jedno z nas będzie miało zdjęcia z jednej lokalizacji).

FORMALNOŚCI

  • Skąd jesteście? Jak wygląda sprawa z dojazdem? Gdzie dojeżdżacie i jaki jest koszt dojazdu?
    Jesteśmy z Warszawy. Dojeżdżamy do większości miast w Polsce. Podróże nie stanowią dla nas żadnego problemu. Stacjonujemy w Warszawie i mamy stąd świetny dojazd do okolic Trójmiasta, Poznania, Wrocławia, Łodzi, Krakowa. Z radością pojedziemy do Białego Stoku, Kazimierza Dolnego. Przedstawiając Wam ofertę staramy się zawrzeć w niej wszystkie niezbędne informacje, także te dotyczące dojazdu. Tak, abyście wiedzieli, jaki jest finalny koszt naszej usługi. Prosimy Was kochani, abyście każdorazowo pisali, gdzie dokładnie odbędą się asze uroczystości, to bardzo usprawni etap przygotowania dla Was oferty.
  • Jak wygląda sprawa z noclegiem?
    W przypadku ślubów oddalonych od Warszawy od więcej niż 150 km doliczamy do ceny reportażu także koszta za nocleg. W zależności od tego jak trudny i jak długi jest dojazd musimy uwzględnić 1 lub 2 dni noclegu. Nie chcielibyśmy w żaden sposób na tym oszczędzać – głównie ze względu na jakość pracy, jakość zdjęć i bezpieczeństwo. Wszystkie informacje na ten temat znajdziecie w naszej ofercie.
  • Jakiego sprzętu używacie?
    Pracujemy na profesjonalnych aparatach pełnoklatkowych marki Canon oraz jasnych, stałych obiektywach. Oczywiście to może ulec zmianie :) Uwielbiamy fotografię analogową oraz aparaty do zdjęć natychmiastowych – mamy je w naszej ofercie Yay!!!!
  • Czy można wykupić osobno sesję narzeczeńską oraz poślubną?
    Pewnie! Jak najbardziej można wykupić sesje osobno :) Wykonujemy wszystkie rodzaje sesji: sesje rodzinne, sesje ciążowe, sesje zaręczynowe, sesje poślubne i małżeńskie.
  • Jak wygląda sprawa publikacji zdjęć na stronie, blogach i portalach społecznościowych?
    Nie będziemy owijać w bawełnę – bardzo ale to bardzo zależy nam na Waszej zgodzie na publikację wybranych (nie wszystkich) zdjęć na naszej stronie internetowej oraz w materiałach reklamujących naszą firmę, czyli m.in. na blogach i stronach o tematyce ślubnej, w social media – na Facebooku oraz Instagramie. Możliwość pokazania fotografii jest dla nas kwestią kluczową. Bez tego sami pewnie nie dotarlibyście do nas do naszego portfolio. Bez możliwości pokazywania zdjęć nie przetrwalibyśmy sezonu, moglibyśmy szybciutko zamknąć naszą firmę i pożegnać się z pasją którą kochamy. Bez zgody na pokazywanie zdjęć nie bylibyście w stanie ocenić naszych umiejętności oglądając zdjęcia par ze ślubów i sesji. Wiem, że dla niektórych z Was bardzo istotna może być kwestia dyskrecji – dlatego warto zadać sobie pytanie, kto tak właściwie jest odbiorcą zdjęć ślubnych? Nie jest nim Jan Kowalski, który przegląda portal gazeta.pl, bo najzwyczajniej w świecie ten temat mało go obchodzi. Nie jest też Pani Ola Kwiatkowska z warzywniaka pod domem, bo najzwyczajniej w świecie nie interesuje ją ta tematyka (chyba, że szykuje się do ślubu). Odbiorcą naszych zdjęć, jest nikt inny jak przyszła potencjalna Para Młoda, która jest aktualnie na etapie szukania fotografa na swój ślub. To do niej kierujemy nasze portfolio i na jej odwiedzinach najbardziej nam zależy :) Dlatego jak się pewnie spodziewacie, będziemy Wam bardzo wdzięczni za zrozumienie w tek kwestii :) Jesteśmy bardzo ugodowymi i elastycznymi ludźmi. Zawsze możemy dogadać się, które zdjęcia będą zaprezentowane. usuwamy zdjęcia, które Waszym zdaniem nie powinny się pojawić w Internecie, a przy tym wszystkim BARDZO dbamy, aby każde pokazane zdjęcie miało pozytywny wydźwięk i pokazywało Was w dobrym świetle :)
  • Czy posiadacie ubezpieczenie?
    Tak! Nasz sprzęt jest ubezpieczony, a Wy w dniu ślubu możecie czuć spokój i ulgę :) Po więcej szczegółów zapraszamy do bezpośredniego kontaktu.
  • Czy sprawdzacie odpowiednio wcześniej miejsce ślubu i wesela?
    Nie ma takiej potrzeby. Potrafimy poradzić sobie w każdych warunkach, pracowaliśmy w setkach różnych lokalizacji. Nie potrzebujemy znać, widzieć wcześniej miejsca, w którym przyjedzie nam pracować. Mamy duże doświadczenie w pracy na reportażach ślubych, jesteśmy przyzwyczajeni do reagowania na szybko zmieniające się warunki pracy :) Trus Me, I’m proffesional :)
  • Kiedy następuje finalizacja płatności za reportaż ślubny?
    Zadatek zostaje uregulowany w dniu podpisania umowy (przelewem na konto lub gotówką). Finalizacja płatności następuje w Dniu Ślubu lub dzień przed. Możecie uregulować ją w postaci gotówki lub też przelewem na konto. Tak naprawdę to wszystko to kwestia zaufania. My podpisując z Wami umowę wierzymy i ufamy, że do ślubu dojdzie, a do czasu tego Pięknego Dnia, dbamy o sprzęt, prowadzimy firmę, dojeżdżamy na miejsce, ponosimy wszelkie niezbędne koszta, aby w Dniu Waszego Ślubu być w pełni gotowym na wykonanie dla Was usługi. Prosimy płatność w dniu ślubu, a nie w dniu przekazania materiałów finalnych, ponieważ chcemy zachować płynność finansową naszej firmy, jest to też część wynagrodzenia za pracę, którą zdążyliśmy już wykonać.

DZIEŃ ŚLUBU

  • Ile godzin trwa reportaż ślubny?
    Jesteśmy z Wami w Dniu Waszego Ślubu od przygotowań do oczepin. Reportaż trwa przeważnie 10 godzin. W przypadku niektórych ślubów może być odrobinkę dłuższy lub krótszy. Czas pracy za każdym razem ustalany jest indywidualnie z Wami. Staramy się nigdy nie pracować dłużej niż 11 godzin. Z czego to wynika? Otóż kochani, praca fotografa to oprócz dużej satysfakcja, ciężka harówka. W sezonie robimy bardzo dużo ślubów, zostając na każdym ślubie dla przykładu pół godziny dłużej, jesteśmy o wiele bardzo zmęczeni, dłużej się regenerujemy, że już nie wspomnimy o tym, że im później od Was wyruszymy tym trasa jest trudniejsza do przetrwania. Powrót do domu po takim czasie może być najzwyczajniej w świecie niebezpieczny. W naszej pracy przez większość czasu jesteśmy na nogach, ciągle w ruchu, ciągle do Waszej dyspozycji, ciągle na pełnych obrotach. Po kilkunastu godzinach intensywnej pracy jesteśmy bardzo wyczerpani, oczy odmawiają nam posłuszeństwa, a nogi uginają się pod ciężarem sprzętu jaki mamy ze sobą.
  • Czy jest możliwy skrócony reportaż fotograficzny i czy pływa to na cenę?
    Jest możliwość skrócenia naszej pracy o część przygotowań lub część uroczystości weselnych. Cena ustalana jest w każdym przypadku indywidualnie. Najlepiej do nas w tej sprawie napisać. Postaramy się zrobić co w naszej w mocy, aby dopasować ofertę do Was :)
  • Jaki jest styl Waszej pracy podczas całego dnia ślubu?
    Tu odsyłam do pierwszego punktu na liście (na samej górze) :)
  • Czy w trakcie przysięgi (w kościele/USC) używacie lamp błyskowych?
    Absolutnie nie! O nie nie! No chyba, że…. nie! Nie ma opcji :) Nie ma tu wyjątków, chyba, że w kościele, kaplicy, urzędzie panowałby absolutny mrok lub ciemności egipskie ;) Uważamy, że używanie lamp byłoby zbyt inwazyjne podczas tak intymnego momentu, jakim są zaślubiny. Myślę, że nie jedna starsza osoba dostałaby oczopląsu będąc co chwilę oświetlaną przez lampę błyskową, że już nie wspomnę o Was :( To najzwyczajniej w świecie nie jest kulturalne. Lamp używamy w dużej mierze podczas zabaw weselnych oraz bardzo sporadycznie w miejscach, gdzie są niezbędne.
  • Jak wygląda Wasza współpraca z filmowcami podczas Dnia Ślubu?
    Dogadujemy się na stopie partnerskiej i przyjacielskiej. Wydaje nam się, że jesteśmy całkiem miłymi ludźmi a jeśli się kłócimy to tylko w naszym domu hihi :P Doskonale znamy charakter pracy filmowca. Sami mieliśmy okazję wielokrotnie występować w tej roli. Doskonale wiemy jaki jest charakter pracy filmowca. Pracujemy zresztą dla Waszego wspólnego dobra, dla pięknych zdjęć i pięknych filmów z Waszego Dnia Ślubu, zrobimy więc wszystko, aby ta współpraca była miła, dziarska i przebiegała bez zakłóceń. Co innego jeśli mowa o osobach, które nie zajmują się filmowaniem profesjonalnie (dziadek z aparatem, kamerką, wujek – pasjonat filmowania). Tu niestety bardzo prosimy, aby takie osoby w chwili zaślubin nie zbliżały się do ołtarza. Z prostego względu, nie znają charakterystyki tej pracy, w wielu przypadkach mogą zepsuć zdjęcia/film – nie mając złych intencji i zielonego pojęcia o tym, że to robią.
  • Mini sesja potretowa w Dniu Ślubu – jak wygląda sprawa z jej organizacją, kiedy powinna się odbyć, ile powinna trwać?
    Wyznajemy zasadę, że potrzeba zaledwie 5-10 minut aby powstała pula 10 – 15 zdjęć, które będą piękne, które uchwycą Wasze emocje i radość tego dnia. Do takiego mini-pleneru wystarczy kawałeczek fajnej przestrzeni, ładna ściana, ładny pokój hotelowy lub kawałek ogrodu. Tak naprawdę takie zdjęcia mogą powstać absolutnie wszędzie. Taka sesja nie jest obowiązkowa, zachęcamy do niej kiedy czujecie, że macie na to czas i ochotę. Nie chcemy zabierać Was, wyciągać na długo z zabaw weselnych, bo to nie o to w tym wszystkim chodzi :) Dlatego taka sesja jest opcjonalna w naszej ofercie i zależy od Waszych chęci i sił. Nie będziemy Was do niej zmuszać na siłę.
  • Zdjęcia formalne – czy robicie takie? Kiedy powinny się odbyć?
    Pewnie, że tak. Wasi rodzice udusiliby nas, gdyby takie nie powstały. A tak na poważnie. Wszystko zależy od Waszego harmonogramu dnia. Jeśli znajdziecie odpowiednio dużo czasu na takie zdjęcia w ciągu dnia Ślubu, jak najbardziej możemy takie wykonać. Nie wolno wykonywać ich w pośpiechu – wtedy osoby fotografowane będą czuły stres, a na zdjęciach wyjdą wtedy bardzo niekorzystnie.
  • Czy wszyscy goście pojawią się na zdjęciach?
    Niestety nie jesteśmy w stanie Wam tego zagwarantować, ale… zrobimy wszystko, aby każdy się pojawił. Nie robimy zdjęć w stylu katalogowym albo niczym turyści japońscy, co nie zmienia faktu, ze mamy na uwadze, że fajnie by było, aby każdy gość był sfotografowany. Staramy się znaleźć złoty środek robiąc zdjęcia z dnia ślubu :)
  • Czy obecność dodatkowych profesjonalnych fotografów, stanowi dla Was problem?
    Tak, zdecydowanie może stanowić to problem. Mowa zarówno o fotografach profesjonalnych jak i amatorach. Skoro wybieracie nas na swoich fotografów, mamy poczucie i wierzymy głęboko, że macie do nas duże zaufanie i w nasze ręce powierzacie rejestrację tego magicznego dnia. Każdy fotograf dodatkowo może utrudnić nam pracę, pogorszyć komfort pracy i jakość zdjęć. Tak samo sytuacja przedstawia się w przypadku amatorów. Nie znają oni estetyki pracy fotografa ślubnego – mogą nieświadomie zepsuć dużo pięknych ujęć, na czym stratna będzie tylko i wyłącznie Para Młoda.
  • Czy posiadacie zgodę na fotografowanie w obiektach sakralnych?
    No pewnie! Staramy się ją zawsze mieć ze sobą, no chyba, ze zapomnimy :P Co się jeszcze nie zdarzyło :)
  • Czy jesteście przygotowani na awarię sprzętu podczas dnia ślubu? W jaki sposób?
    Tak, oczywiście. Mamy zapasowe aparaty, obiektywy, karty.

EFEKT FINALNY

  • Po jakim czasie otrzymamy zdjęcia?
    Potrzebujemy maksymalnie do 4 miesięcy na przekazanie Wam zdjęć. A to oznacza, że do tego czasu na pewno otrzymacie zdjęcia, jesteśmy zresztą z Wami w stałym kontakcie, więc na bieżąco będziecie o wszystkim wiedzieć :)
  • Ile zdjęć finalnie otrzymujemy i w jakiej rozdzielczości?
    Dostajecie od nas około min. 500 zdjęć cyfrowych w dwóch rozmiarach (do druku i do internetu opatrzone logotypem). Przy krótszych ślubach ta ilość może być mniejsza.
  • W jakiej formie przekazujecie zdjęcia, na jakim nośniku?
    Przekazujemy zdjęcia zgrane na ozdobny pendrive. Ten zaś umieszczony jest pięknym pudełeczku, które przygotowaliśmy specjalnie dla Was. To jak przekazujemy Wam materiał, to nasze oczko w głowie. Zależy nam, aby produkt finalny był dla Was czymś wyjątkowym i po prostu pięknym :)
  • Czy jest możliwość, abyśmy otrzymali zdjęcia w wersji online np. w jakiejś galerii?
    Oczywiście! Służy do tego galeria online. Każda galeria ma własne indywidualnie ustalone hasełko. Link do galerii możecie podsyłać rodzinie i bliskim, aby pokazać im zdjęcia, zanim dojdzie do Was pendrive. Ta sama galeria służy również do wyboru zdjęć do druku lub do fotoalbumu oraz do zamówienia dodatkowych odbitek.
  • Czy przekazujecie zdjęcia surowe z aparatu – RAWY?
    Nigdy nie przekazujemy surowych zdjęć. To tak, jakby poprosić kucharza, aby po ugotowaniu dania, dał Wam resztę niewykorzystanych w daniu składników. Wierzymy, że wybieracie naszą pracownię, właśnie ze względu na efekt finalny. Płacicie nam za to, aby przekazać Wam zdjęcia przygotowane do druku, płacicie za czas poświęcony na selekcję i obróbkę. Chcemy przekazać Wam produkt skończony i absolutnie najlepszy.
  • Czy istnieje możliwość zamówienia u Was odbitek oraz fotoalbumu? Jaki jest czas na realizację? Jak wygląda wybór zdjęć?
    Jak najbardziej! Możecie zamówić u nas dodatkowe odbitki. Służy do tego galeria online. Czas realizacji zamówienia to około 4 tygodnie.
  • Czy możemy wybrać zdjęcia (z puli wszystkich zdjęć) – które mają zostać poddane obróbce? Jak wygląda selekcja zdjęć?
    Wszystkie zdjęcia do obróbki wybieramy sami. Mamy w tej kwestii bardzo duże doświadczenie. Poświęcamy sporo czasu, aby wybrać najciekawsze zdjęcia. Staramy się, aby reportaż był różnorodny, ciekawy i zawierał wszystko to co najważniejsze. Mamy wrawę w wykonywaniu selekcji, która dla Was bardzo często okazuje się trudna, czasochłonna i żmudna. Zaufajcie nam w tej kwestii :)

ZAWARCIE WSPÓŁPRACY

  • Jak wygląda proces rezerwacji terminu?
    Piszecie do nas maila (po otrzymaniu i zapoznaniu się z ofertą) a w nim piszecie: „Aga, Maciuś chcemy Was na naszym ślubie!”, a my szybciuteńko podsyłamy umowę :) Odsyłacie podpisaną (albo spotykamy się osobiście i podpisujemy). Wpłacacie zadatek (średnio jest to 15% kwoty) i na tym kończymy formalności. Nie rezerwujemy terminów, nie przytrzymujemy ich ;)
  • Czy przed podpisaniem umowy możemy się spotkać?
    Pewnie! Jeśli jesteście z Warszawy, albo macie ochotę podjechać do stolicy to z miłą chęcią się z Wami spotkamy, przedstawimy i opowiemy o naszej pracy, a przy okazji pokażemy zdjęcia :) To będzie dla nas czysta przyjemność :) Jeśli nie możemy spotkać się osobiście zapraszamy do rozmowy telefonicznej lub na Skype :) W sezonie zdecydowanie trudniej jest nam umawiać spotkania ze względu na sesje i śluby, prosimy w tej kwestii o dużą wyrozumiałość. Chcielibyśmy się z każdym spotkać, ale jesteśmy tylko we dwoje a doba jest zdecydowanie za krótka! :)
  • Jak wygląda podpisanie umowy w przypadku, kiedy nie możemy podpisać jej osobiście?
    Prawdę mówiąc zdarza się tak bardzo często – zwłaszcza w sezonie. Pracujemy w całej Polsce i z większością z Was nie mamy szansy się zobaczyć fizycznie przed podpisaniem umowy. Wtedy formalności załatwiamy poprzez internet – w końcu mamy 21 wiek! :) Wysyłamy Wam umowę w pdfie, drukujecie ją, podpisujecie, skanujecie i odsyłacie do nas – i tyle :) Prawda, że banalnie proste? :)
  • Czy po podpisaniu umowy umowy można zmienić termin ślubu?
    Można tylko w przypadku, jeśli drugi termin jest wolny, co się niestety zdarza bardzo rzadko (ejśli drugi termin jest wolny, wtedy zmienia się tylko data ślubu, a w płacony zadatek zostaje zachowany). Generalnie zakładamy, że w chwili, kiedy się do nas zgłaszacie, macie już podjętą decyzję o terminie, wybraną i zarezerwowaną salę. Wtedy takie zmiany zdarzają się bardzo rzadko. Jeśli już dojdzie do zmiany lub rezygnacji z terminu z Waszego powodu, to zadatek jest dla nas w pewnym stopniu zadośćuczynieniem za stratę terminu. Tak samo ma się sprawa w odwrotnym kierunku. Jeśli to my zrezygnujemy (nie zdarzyło się to nigdy), oddajemy Wam wpłacony zadatek, a dodatkowo pomagamy w znalezieniu w szybkim czasie fotografa na zastępstwo – nie zostawimy Was samych w poszukiwaniach.
  • Co wchodzi w skład ceny?
    W skład ceny wchodzi znacznie więcej niż tylko nasza praca i finalne zdjęcia. W koszta wliczmy multum innych rzeczy, dzięki którym możemy wykonywać ten zawód z radością, na wysokim poziomie, zostawiając Wam cudowną pamiątkę na całe życie. Są to między innymi takie koszta jak:
    – serwis sprzętu fotograficznego oraz jego ubezpieczenie a także aktualizacja i zakup nowego
    – prowadzenie firmy i wszystko co się z tym wiąże (księgowość, zus, podatki, opłaty związane z oprogramowaniem, paliwo)
    /działamy legalnie, wspieramy polską przedsiębiorczość, staramy się w tej kwestii być pro/
    – utrzymanie samochodu i jego serwis (dzięki temu możemy do Was bezpiecznie dojechać w każde miejsce)
    – szkolenia (nie stoimy w miejscu, ciągle się kształcimy, uczęszczamy na różne kursy podnoszące naszą wiedzę i kreatywność)
    – nasze utrzymanie – dzięki czemu, nie musimy pracować na etacie, a naszej firmie poświęcamy się w 100%

Jeśli macie do nas jakiekolwiek inne pytanie – piszcie śmiał i bez zahamowań :)
Kontakt do nas: pracownia@czescczolem.pl